Co jeść po treningu interwałowym, cardio, na masę i treningu rowerowym?

Co jeść po treningu interwałowym, cardio, na masę i treningu rowerowym?

Posiłek po treningu interwałowym

W szczególności HIIT (ang. High Intensity Interval Training), to trening o zmiennej intensywności ćwiczeń bazujący na zjawisku długu tlenowego. Szczególnym faktem tej aktywności fizycznej jest to że największe efekty w spalaniu tkanki tłuszczowej zachodzą dopiero po ukończeniu sesji treningowej. Tak więc posiłek po treningowy zaleca się spożyć dopiero 1-2 godzin po zakończonym treningu. Posiłek który należy spożyć po upływie tego czasu powinien być bogaty w węglowodany proste a jeszcze bardziej w białko które znajdziemy w mięsie kaczki, drobiu, wołowinie, wieprzowinie oraz w rybach. Jeśli szukamy czegoś w produktach nabiałowych to na pewno sięgniemy po twaróg czy serki wiejskie. Nie zapominajmy także o kurzych jajach bogatych w lecytynę i inne pozytywne mikroskładniki. Przykładowymi posiłkami po treningu interwałowym może być: shake z owocami (np. banan, truskawki, czarne porzeczki),jogurt lub mleko (zwierzęce lub roślinne), Baton zbożowy. Posiłek obiadowy: chude mięso lub ryba, ryż lub kasza oraz warzywa.

Posiłek po treningu Cardio

W przypadku cardio należy spożyć posiłek go dopiero 30min po zakończeniu treningu. Najlepiej sprawdzi się niewielka przekąska zawierająca węglowodany proste, które odbudują zapasy glikogenu w mięśniach, oraz dodatek szybko wchłaniającego się białka. Do takich posiłków można zalecić: serki wiejskie z dodatkiem orzechów, musli, kanapkę z ciemnego pełnoziarnistego pieczywa z masłem orzechowym lub dżemem, jogurt z owocami, owsiankę czy odżywkę białkową. Po godzinie do dwóch po zakończeniu treningu cardio możemy już sięgnąć po pełnowartościowy posiłek z dużą ilością białka oraz węglowodanów złożonych. Może to być sałatka warzywna z kurczakiem, makaron pełnoziarnisty z mięsem i warzywami, duszony kurczak z warzywami, fasola sojowa. Pamiętajmy by przygotowywane przez nas posiłki nie były smażone! Starajmy się gotować na parze, dusić, grillować czy piec w piekarniku.

Posiłek po treningu na Masę

Trening na masę charakteryzuje dużym obciążeniem organizmu i wymaga przede wszystkim odpowiedniej podaży białka by móc zapewnić wzrost rozwijanym partią. Po treningu siłowym na wzrost masy mięśniowej posiłek po treningowy powinien być białkowo-węglowodanowy. Lecz nie zapominajmy też o zdrowych tłuszczach, witaminach i minerałach. Dlatego też ważnym punktem będą warzywa które wspomogą nasz układ pokarmowy w trawieniu spożytego posiłku. Posiłek powinien być przede wszystkim lekkostrawny i podzielony najlepiej na dwie części: do 30 min po treningu powinniśmy spożyć węglowodany, dopiero później już przygotowujemy konkretne danie bogate w białko jak: kurczak bez tłuszczu, tłuste ryby, nabiał najlepiej w asyście roślin strączkowych i soi.

Posiłek po treningu na Rowerze

Po treningu na rowerze żeby odzyskać siły nie tracąc za dużo czasu na przygotowywanie posiłku możemy sięgnąć po produkty które niemal zawsze są w naszej kuchni. Po lżejszym treningu doskonałą przekąską mogą być banany. Są smaczne, zdrowe, zawierają fruktozę czyli jeden z lepszych rodzajów cukrów (Fruktoza czyli cukier w owocach). Oprócz tego banany są bogate w potas który wspomaga pracę mięśni. Najlepiej wybierać te dojrzałe, dlatego iż mają najwięcej witamin i substancji odżywczych. W przypadku zielonego, niedojrzałego banana można zastosować jeden prosty szybki trik. Wystarczy takiego banana włożyć do lateksu np zwykłej prezerwatywy. Po średniej intensywności jeździe można sięgnąć po suszone owoce i orzechy. Orzechy zawierają dużo kwasów tłuszczowych omega-3 i białka. Natomiast suszone owoce są bogate w węglowodany, witaminy i inne pozytywne mikroelementy. W przypadku dość dużego zmęczenia po ciężkiej jeździe możemy przygotować sobie już konkretny większy posiłek jak Makaron z tuńczykiem. Potrawa bogata w białko pozwoli na dobrą regeneracje nadszarpniętych mięśni w tym uzupełni nasze zapasy glikogenu potrzebnego na kolejną jazdę. Jeśli nie lubisz tuńczyka śmiało możesz sięgnąć po inną rybę np. makrelę. W przypadku braku ochoty na produkty rybne można wybrać gotowaną pierś z kurczaka.

 

Co jeść po treningu interwałowym, cardio, na masę i treningu rowerowym?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here