Gravel, przełaj, czy szosa – czyli najlepszy rower na jesień

Gravel, przełaj, czy szosa - czyli najlepszy rower na jesień

Kolarstwo szosowe zrobiło się ostatnio bardzo popularne. Już dawno rowery przestały być dzielone na górskie i te do jazdy po twardej nawierzchni. Z każdym rokiem mamy do czynienia z coraz bardziej zaawansowanym sprzętem. Najdłużej przed zmianami broniła się popularna szosówka. Nawet ona jednak musi oddać nieco miejsca innym bicyklom: przełajowym i Gravelom.

Jeśli jesteś na tej stronie, pewnie słyszałeś o każdym z tych typów rowerów. Wiesz jednak, czym się one tak naprawdę różną? Na czym polegają ich specyfikacje? Co je łączy? Do jakich terenów warto kupić konkretny rower? Poniżej postaramy się tobie odpowiedzieć na wszelkie niezbędne pytania.

Stara, dobra kolarzówka

Najpopularniejszy typ jednośladu jest również tym najstarszym. Rower szosowy zwany kolarzówką, szosą, czy rowerem wyścigowym charakteryzuje się lekkością, wygiętą kierownicą, cienkimi, gładkimi oponami i aerodynamiczną postawą rowerzysty. Kolarzówka jest rowerem typowo szybkościowym. Każdy fan szybkiej jazdy powinien sprawić sobie porządny pojazd szosowy.

Jest to też rower, który nadaje się w zasadzie tylko na twarde nawierzchnie asfaltowe. Inne powierzchnie niszczą słabe w konstrukcji koła.

Nie tylko biegi przełajowe

Właśnie nawierzchnia jest tutaj kluczowa. Rower przełajowy jest alternatywą dla szosy. Grubsze opony i mocniejsze hamulce pozwalają pokonywać również trudniejsze tereny. Rower przełajowy nadaje się zarówno do asfaltu, jak i na ścieżki leśne. Największą zaleta tego typu rowerów jest uniwersalność. Rowery typowo szosowe nie są najlepszym wyborem na zimę. Inaczej sprawa ma się z rowerem przełajowym. Czym więc ten rower różni się od szosówki?

Przede wszystkim inna geometria ramy. W kolarzówkach ramy są długie, natomiast w przełajówkach krótsze, dzięki temu zwrotniejsze. Oczywiście krótsza zabudowa przekłada się na mniejszą opływowość i mniejszą wygodę jazdy. Dodatkowo środek supportu jest wyżej, niż w rowerze szosowym, a kąt wyprzedzania jest większy. Pozycja na bicyklu przełajowym jest dość sztywna. Dzięki temu rowerzysta może szybko zmienić pozycję i zeskoczyć z roweru podczas ewentualnej przeszkody.

Rower przełajowy jest idealną alternatywą dla kolarzy przede wszystkim na zimę i trudne warunki. Każdy, kto chce zachować prędkość i pozycję podobną do tej kolarskiej, ale też nie chce rezygnować z jazdy od listopada do lutego, powinien przyjrzeć się przełajówkom.

Gravel czyli…co dokładnie?

Gravel to nic innego, jak żwir. Rowery typu Gravel właśnie tym się charakteryzują: świetną jazdą po lekkiej i luźnej nawierzchni. Wyścigi rowerowe stały się modne, a uczestnikom już nie wystarczają zbyt łatwe trasy asfaltowe. Wielu rowerzystów poszukuje większych emocji, stąd dużą popularnością cieszą się rajdy po bitych, żwirowych drogach.

Czym więc rower typu Gravel różni się od przełajówki? Przede wszystkim geometrią i budową ramy. Łagodniejsze kąty, oddalona baza kół i tylni widelec to cechy wyróżniające Gravela. Ponadto, stosowane są hamulce tarczowe, a kierownice mają specjalne dolne uchwyty, dzięki czemu łatwiej utrzymać jednoślad w terenie. Gravel jest więc taką szosówką, tylko na drogi poboczne.

Co wybrać?

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Jeśli chcesz jeździć tylko po asfaltach, pomyśl o kolarzówce. Jeśli chcesz jeździć sportowo po lasach, kup rower przełajowy. Gravel jest natomiast świetnym rozwiązaniem na nawierzchnie luźniejsze.

My z naszej strony możemy tylko tobie zaproponować nasze najlepsze rozwiązania od firmy OCTANE ONE. W naszym sklepie znajdziesz najlepszą ofertę od wiodącego producenta rowerów typu Gravel.

Z jednej strony OCTANE ONE Kode 28″ 2019. Prosty, sprawny i szybki jednobiegowy rower. Lekka rama, hamulce tarczowe i większe opony sprawiają, że rower jeździ, jak marzenie. Rower bardzo dobrze nadaje się na miasto, jeszcze lepiej sprawdza się poza miejskim krajobrazem. Jest to też ten typ roweru, który idealnie nadaje się pod dalszą zabudowę.

Drugą opcją jest OCTANE ONE Gridd 28″ 2019. Jest to typowy Gravel. Aluminiowa rama, karbonowy widelec i niezawodny napęd nadają uniwersalności temu pojazdowi. Hamulce tarczowe zapewniają bezpieczeństwo podczas trudnych zjazdów, a rozbudowane chwyty na kierownicy pozwolą w łatwy sposób wjechać na każdą górkę. Gridda bardzo łatwo przekształcić w rower typu Adventure, dzięki możliwości dopasowania błotnika i bagażnika.

Wybór pozostawiamy tobie. Cokolwiek jednak postanowisz, pamiętaj, że nie warto rezygnować z roweru przez trudne warunki. Dzięki naszym produktom, będziesz mógł cieszyć się frajdą z jazdy na swoim jednośladzie przez cały rok.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj