Sen ma wpływ na siłę i wydolność

Niezależnie od tego, jaki sport uprawiasz, jeśli chcesz osiągnąć optymalne rezultaty i w pełni wykorzystać wysiłek włożony w ćwiczenia, zadbaj nie tylko o trening, odżywianie, suplementy i odżywki, ale również o prawidłowy sen. Bez niego nie licz na maksymalną siłę ani wysoką wydolność.

Dobry sen warunkiem siły i wydolności

O ile większość zarówno zawodowych, jak i amatorskich sportowców profesjonalnie podchodzi do treningu, odżywiania i suplementacji, o tyle zdarza się im zapominać o prawidłowym śnie. Tymczasem to właśnie on jest kluczowym elementem regeneracji, bez którego nie da się efektywnie budować siły ani wydolności. Wynika to z prostego faktu, że w trakcie nocnego odpoczynku organizm odbudowuje zniszczone komórki, w tym także mięśniowe. Podczas snu regeneruje się także układ nerwowy, który odgrywa kluczową rolę w kontekście kształtowania siły mięśni.

Odpowiednio długi i głęboki sen pozwala na nabranie energii do treningu. Trudno bowiem oczekiwać maksymalnej siły i wydolności po nieprzespanej lub krótkiej nocy. Stan apatii i rezygnacji, w jakim znajduje się człowiek, który się nie wyspał, uniemożliwia efektywne funkcjonowanie w pracy, szkole czy domu, a co dopiero podczas intensywnego wysiłku fizycznego. Krótko mówiąc, jeśli chcesz robić progres i rozwijać siłę oraz wydolność, musisz pamiętać o głębokim i długim śnie, w trakcie którego zregenerujesz organizm i odzyskasz witalność.

Brak snu powoduje uczucie zmęczenia i otępienia, które ogranicza pełne zaangażowanie w trening, a często całkowicie uniemożliwia wykonanie jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Jeśli chodzi o budowanie siły i wydolności, ogromne znaczenie ma także fakt, że w nocy wydziela się hormon wzrostu, którego poziom może spaść poniżej normy pod wpływem za krótkiego snu. W zamian zwiększa się wydzielanie kortyzolu, czyli tzw. hormonu stresu, który ma działanie kataboliczne.

Sięgnij po Sleep Pro i zapomnij o problemach ze snem

W trakcie snu zachodzą skomplikowane procesy biochemiczne polegające na odbudowie komórek mięśniowych. Upraszczając, odpowiednio długi sen pozwala „wymienić” zniszczone pod wpływem treningu komórki na nowe, które są wydajniejsze i lepiej dostosowane do bodźca, jakiemu zostały poddane podczas ćwiczeń. Jeżeli sen jest za krótki, tego rodzaju regeneracja nie zajdzie, co nie pozwoli na optymalne przełożenie wysiłku treningowego na efekty w postaci większej siły i lepszej wydolności.

Wydolność i siła są ważne w praktycznie każdym sporcie szybkościowym, wytrzymałościowym, technicznym czy tym bardziej siłowym. Bez nich nie da się osiągnąć optymalnych rezultatów na boisku, hali, bieżni, basenie, korcie, siłowni czy macie. Aby zapewnić sobie możliwie najwyższą wydolność i największą siłę, trzeba pamiętać o odpowiednio długim i głębokim śnie. Jeśli masz z tym problemu, wykorzystaj suplementy i odżywki nasenne, wśród których zdecydowanie na plus wyróżniają się tabletki Sleep Pro dostępne poprzez sklep SFD. Zamów je i zacznij stosować, a problemy ze snem odejdą w niepamięć.

Artykuł powstał przy współpracy z portalem www.sfd.pl

Sen ma wpływ na siłę i wydolność
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here